FAQ

Vi får många frågor om Corona och hur det drabbar våra konserter. Alla biljettköpare som påverkas av de nya reglerna kommer informeras via mejl så snabbt vi vet vad som gäller i just det specifika fallet.

Mer information har vi inte i nuläget.

Vad gör vi?

Vi kommer fortsätta bedriva vår verksamhet så gott det går – i enlighet med de nya reglerna; bordsservering gäller och klubben är i nuläget stängd.

Smittspridning?

Vi uppmanar alla som planerar att besöka oss att hjälpas åt och följa de allmänna råd kring handhygien och smittspridning som finns. Vi håller oss uppdaterade kring nya riktlinjer från Folkhälsomyndigheten hur vi skall agera.

Kommer mina biljetter att återköpas?

Vi kan inte överblicka alla olika tänkbara scenarios i nuläget. Alla biljettköpare kommer informeras kring vad som gäller i just deras fall.

ENGLISH * 

We get many questions about the Corona-virus and how it affects our concerts. All ticket buyers who are affected by the new rules will be informed by e-mail as soon as we know what applies in that particular case.

Currently we don’t hold any more information about specific events.

What do we do?

We will continue to conduct our business as far as possible – in accordance with the new rules; service at the table and the club is closed for now.

Spread of infection?

We urge anyone planning to visit us to help and follow the general advice on hand hygiene and the spread of infection that exists. We keep us very updated on new guidelines from the Public Health Authority on how we should act.

Will my tickets be repurchased?

At this time we cannot review all different possible scenarios. All ticket buyers will be informed about what applies in their particular case.

* OVER AND OUT WITH CORONA info *

HUR GÖR JAG OM JAG TAPPAT/GLÖMT NÅGOT?

Har du tappat eller förlorat något hos oss så kom in under våra öppettider så hjälper personalen dig. Vi kan inte hjälpa dig över telefon eller ta något ansvar för de saker som upphittas hos oss.

ons-fre öppnar vi 11.00, stänger -02 på vardagar -03 fredag och lördag. På lördagar öppnar vi 17.00

Hur kontaktar jag er?

Det går inte att kontakta Pustervik över telefon.

Däremot har vi följande postadress:

Pustervik
Järntorgsgatan 12–14
41301 Göteborg

KONTANTFRIA?

JA!

Hur tar jag mig till Pustervik?

Närmaste spårvagnshållplats är Järntorget.

Klicka här för karta (Apple Maps)
Google maps

Vilken åldersgräns har ni?

18 år (med eller utan målsman) alla kvällar i veckan, 20 år för vissa klubbar.

Tillgänglighet för rullstol?

Rullstolsburna kan enkelt ta sig Pustervik med vår hiss som går från gatan till alla våra plan. Vänligen ta hjälp av vakter eller annan personal för att få tillgång till hissen. Eventuell medföljande assistent/ledsagare behöver inte köpa biljett/lösa entré.

GARDEROBEN

Vår garderob är öppen i samband med evenemang. Garderobsavgiften ingår inte i biljettpriset. Notera att vi har begränsat med väskplatser och kan därför inte garantera att dessa får plats.

NÄR HAR NI Öppet?

Våra aktuella öppettider hittar du längst ned på sidan.

VILKEN TID GÅR BANDET PÅ?

Våra speltider varierar – bäst är att söka upp arrangemanget på hemsidan, och scrolla ner till “spelschema” för att se vilken tid artisten/bandet går på scen. Vi försöker hålla dessa tider så exakta som möjligt.

OBS: Finns ingen speltid utskriven är det på grund av att vi inte har fått information om när artisten beräknas gå på scen.

Kan jag köpa biljetter i dörren?

Ja, oftast. Vissa konserter kan dock sälja slut på förköp och då finns det inga fler.

Kan man boka bord?

För dig som biljettköpare så erbjuder vi bordsbokning i samband med de flesta konserter. Vi skickar då en länk till den som har lämnat sin emailadress vid biljettköpet där det går att boka bord.

För större sällskap, uthyrningar och firanden, maila event@pustervik.nu.

Kan man hyra Pusterviks lokaler?

Pusterviks lokaler är först och främst till för livemusik men vi vidgar vyerna och hyr gärna ut våra lokaler (i mån av tid/plats) för konferenser och andra event. Mer info hittar du under Konferens & Event.